Praktik på KRAVs marknadsavdelning
Praktisera på KRAVs marknadsavdelning och bidra i arbetet för hållbara livsmedel. Vi söker dig med stort engagemang och intresse av sociala medier, framförallt TikTok, och som vill bidra till att utveckla denna plattform för KRAV. Du kommer att vara en del av ett engagerat marknadsteam för att stärka Sveriges mest kända hållbarhetsmärkning för mat. Samtidigt som du utvecklar dina kompetenser gör du skillnad genom att öka försäljningen av ekologiska och hållbara livsmedel tillsammans med KRAVs kunder och partners.
Om KRAV
KRAV-märket är Sveriges mest kända hållbarhetsmärkning för mat. Märkningen har funnits sedan 1985 och har blivit en självklar symbol för hållbarhet, biologisk mångfald och djurvälfärd. Reglerna för märkningen utvecklas av KRAV, en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar, engagerade representanter från livsmedelsbranschen.
Vad får jag göra och lära mig under praktiken?
Du kommer att bli en del av KRAVs marknadsavdelning under praktikperioden. Du kommer framförallt att få möjligheten att tillsammans med oss utveckla och hitta nya vägar för KRAVs TikTok framåt. Det finns även utrymme att testa på andra arbetsuppgifter som förekommer inom både kommunikation, marknadsföring, events och kundkontakt med KRAV-certifierade företag.
Under din praktikperiod kommer du att få öva på att kommunicera och göra KRAV-märket synligt för relevanta målgrupper. Du kommer bland annat:
- Skapa och publicera innehåll för KRAVs TikTok
- Tillsammans med oss utveckla vidareutveckla vår strategi för att växa KRAVs närvaro på TikTok och engagera en yngre målgrupp
- Interagera med följare, svara på kommentarer och engagera communityn
- Få möjlighet att analysera och utvärdera resultat för att optimera innehåll och strategier
KOMPETENSER OCH FÄRDIGHETER
Vi arbetar med en inkluderande rekrytering och är övertygande om att alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Du är alltid välkommen med din ansökan och kompetenserna vi söker för just denna roll är:
- Är kreativ, social och nyfiken
- Har erfarenhet av att skapa videoinnehåll med mobilen, inklusive filmning och redigering.
- Har ett intresse för hållbarhet
- Studerar en relevant utbildning inom kommunikation, media eller liknande.
- Det är meriterande om du känner dig bekväm framför kameran
Villkor
Praktikperiod: Våren 2025, 20 eller 10 veckor på heltid (15-30 hp) med start enligt överenskommelse.
Arbetsplats: KRAVs kontor i Uppsala, med möjlighet till visst distansarbete.
Handledning: Du handleds av en erfaren medarbetare på KRAVs marknadsavdelning.
Ersättning: Praktikplatsen är obetald och ska genomföras inom dina studier.
Välkommen med din ansökan!
Om du är intresserad, skicka ditt CV och ett personligt brev på max en A4 där du berättar om varför detta uppdrag lockar just dig! Du mejlar detta till rekrytering@krav.se